söndag 7 juni 2009

Nästan vinter.

Nu är det kallt, på lördag när vi var till kolonilotten kom det ett riktigt yrväder, det var inte snöstorm utan hagel, det smattrade på taket och altangolvet blev helt vitt, då åkte vi hem. I dag cyklade vi dit för att försöka få ned några plantor i jorden, det gick inte bra, trots Helly Hansen och i övrigt välklädda frös vi något kopiöst så vi fick ge upp igen, när vi cyklat en liten bit började det regna, jag hade regnkläder från topp till tå, inte riktigt ut till tårna så jag blev våt om fötterna och frös om fingrarna. Det var lite värre för min fru hon hade bara regnjacka så hon var genomblöt nedanför midjan och dessutom frös hon (det var bara plus sju) jag slet av henne kläderna och hon började se glatt föväntansfull ut men det gick över när jag slängde in henne i duschen och vred på varmvattnet, men varmare blev hon.

På fredag fyllde jag år! Det är inte mycket att skriva om eftersom jag gjort det rätt så många gånger tidigare. Min fru uppvaktade mig med kaffe, bakelser och presenter, sedan klädde jag på mig och satte mig ner och väntade på mer uppvaktning, ingen kom.

Så skrev jag bara för att ni skulle tycka synd om mig en liten stund, jag blev grattad med post, telefon och dessutom var det några som gjort bort det i förväg. Att folk uppvaktar i förväg är bra då väntar man sig inga gäster och har inget att bjuda på, med andra ord, ren affär. Stefan kom förbi efter jobbet och grattade så allt blev bra.

Hans, äntligen varm.


2 kommentarer:

Pila sa...

Men din lilla stackare, där satt du o väntade... Vi ringde iallafall och vi kommer förbi och kramar dej nån dag här framöver.
Hälsningar från Pia, som tycker att vi borde stannat hemma iställe för att förlusta oss i Stockholm hela helgen.

Hansinga sa...

Jag ser fram emot kramandet! Det kom ett orakat ombud med presenter från er så jag är nöjd.