söndag 7 juli 2013

Alpmarton.

Blomman på bilden heter Alpmarton.
Klicka gärna på bilden.
 
Nu är jag tillbaka, att jag inte skrivit här på ett tag beror inte som en del elaka människor trott, min för tidiga bortgång. Nä än är det liv i gubben, jag har bara varit lite lat. Nu är det ju full rulle på kolonilotten så vi är där varje dag, det fantastiska vädret vi har och har haft sista veckorna bidrar ju naturligtvis till att vi tillbringar mesta tiden av vår tid där ute.
 
Jag vet inte om det delvis beror på åldern men vi är rätt så möra när vi tillbringat en dag på lotten, en fördel med livet på en kolonilott är att vi är ute hela dagen, i alla fall när det är så fantastiskt sommarväder som vi haft på sista tiden, vi är trötta när vi kommer hem, men vi sover gott på nätterna.
 
Blomman på bilden har vi fått av en kolonilottsvän som heter Harriet, enligt ännu obekräftade rykten så har hennes dött medan våran bará blir vackrare för varje år, om du läser det här så kan du komma och hämta ett skott, Harriet. Om du inte läser det här får du skylla dig själv.
 
Visst är det en ovanlig blomma? Jag tycker den är fantastiskt vacker. Det är annat än i och för sig vackra men allt för vanliga Pioner, Tagetes, Ringblommor och Penseer, som det ju kryllar av, även i våra rabatter.
 
Trots att jag är ogudaktig så ägnar jag vår herre en tacksam tanke då och då för att jag får uppleva ytterligare en sommar, trots min höga ålder frisk och rörlig.
 
Förra hösten köpte jag en ny gräsklippare, en eldriven, den är fantastisk, om man bortser från sladden. Det är jobbigt med sladd till gräsklippare, än har jag inte klippt av den även om det varit nära men det är nog bara en tidsfråga. En av fördelarna är att man behöver inte tanka den, men det har mina intelligenta läsare naturligtvis redan förstått. En annan fördel är att man slipper andas in avgaserna, medan däremot ljudet från den inte skiljer sig så mycket från en bensinmotordriven, vilket överraskade mig, jag har alltid trott att eldrivna motorer är mera tystgående än bensindrivna, men så är inte fallet enligt mina känsliga öron.
 
Det var kul att skriva igen så nu kommer ni nog inte att slippa mig på ett tag.
 
Hans, som känner att det snart är dags att börja med mina memoarer.
 
 


Inga kommentarer: