fredag 3 oktober 2014

Katterifortsättning.



Skön säng.

     
       Katten blev tyvärr inte gammal hos oss, jag vet inte riktigt hur det gick till men efter en vecka lämnade vi tillbaka den där vi hämtat den. Vi saknar den, men en av anledningarna till återlämnandet var att vi fick bara en vecka på oss för att se om den skulle trivas, det är för kort tid, man bör nog ha  några veckor på sig för att för att se hur en katt trivs, så blev det inte. Den sprang runt och jamade på nätterna, jag sover så hårt så mig störde den inte men min fru fick inte mycket sömn, när vi berättade det för förra ägaren tyckte dom väl synd om katten så dom ville att vi skulle lämna tillbaka den och det gjorde vi. Men visst är den vacker?
      Trots att vi bara  hade den en vecka blev vi lite sugna på kattsällskap så vi får se om det dyker upp någon annan katt med tiden. Vi kom på en annan sak också, man blir fast om man skaffar ett djur i familjen, det kan man ju inte bara lämna när man åker bort, så nu får vi se.
     Jag har ju alltid sagt när det blivit prat om att skaffa ett djur i familjen att jag inte ska göra det, jag har ju Inga! Och det får jag väl nöja mig med i fortsättningen också.
Hans, som saknar katten.

Inga kommentarer: