måndag 8 februari 2016

Nu är jag tillbaka.

En lysande älg på Köpmantorget.

      Jag har inte skrivit på den här sidan sedan den 17 september 2014, nu är det risk att jag börjar om. Det började klia i pekfingrarna, det är dom fingrar som jag utnyttjar när jag skriver på ett tangentbord, sedan har jag en så fantastisk bild som jag vill att folk som inte bor i närheten av Köpmantorget i Luleå ska få se.
      En imponerande älg, jag tror att den är minst tre meter hög, med mitt ögonmått mätt. Jag hoppas den beräkningen är bättre än den uppgift som jag gav till en invandrare som frågade om älgarna vi har ute i naturen är så stora, jag missförstod frågan och svarade ja det är dom! En halvtimma efteråt kom jag på vad han frågat och förstod att han åkt på en rejäl lögn. Anledningen till mitt svar var inte att skryta med våra stora älgar utan att det tog cirka en halv timma efter att jag fick frågan, till att den översatts i min hjärna från ett för mig helt främmande språk till något jag förstod.
      Nu ska jag och min lilla gulliga fru åka till kolonilotten, inte för att börja årets odlingar utan för att kolla att allt är som det ska där ute.
Hans, som tycker älgen är häftig.

Inga kommentarer: