torsdag 25 september 2008

Att fylla en dag med aktiviteter.

I dag vaknade vi med förvissningen att vi inte hade ett enda måste att göra, det var skönt men vi steg ändå upp.
Efter morgonfikat startade jag datorn för att tävla i Topplistan på adressen: http://www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=8 Det kan jag rekomendera, man får en fråga varje dag med e-post, nytt tema varje månad sedan är det bara att svara rätt, det har vi gjort denna månad, alltså 25 rätt av 25 möjliga. Det är ca 11000 tävlande varje dag! Man känner sig lite duktig, det är ett hundratal som har alla rätt, man vinner inget utom äran.
Efter denna varje dag återkommande övning satt jag kvar vid datorn ett par timmar, betalade räkningar, läste post,sorterade lite foton och surfade lite.
Efter lunch gick min fru till Granngården för att köpa en diskborste,för övrigt den bästa diskborste som finns, man säger i reklamen att den bör bytas efter trettio år, det tycker jag verkar onödigt tidigt.
Själv gjorde jag lite ärenden på stan, det tog cirka en timme och sedan blev det eftermiddagsfika.
Vi fikade framför tv:n, Inga ville se Oprah Winfrey, jag ser inte så ofta på henne men idag var det väldigt kul, i morgon fredag är det repris kl 10,40 om nån är intresserad.
Nu är det strax tid för kvällens tv, idag tittar vi på Höök om inte annat för att den är inspelad i Luleå.
Ja så gick det till att fylla en hel dag med aktiviteter, den blev fridfull, det enda nyttiga med den var väl en ny diskborste.
Hans.

1 kommentar:

Lilly sa...

Vilken trevlig dag ni haft. Hoppas det blir lika trevligt idag.
Kram Lilly