onsdag 6 juni 2012

Fylleriet.

Överblivet.

På grund av rubriken i dagens inlägg kan man lätt dra den slutsatsen att nu har Hans och hans fru supit till, så är inte fallet, vilket framgår av bilden, det finns ju sprit kvar. Nä med rubriken menas att nu har jag fyllt år! Jag känner hur gratulationerna drösar över mig efter detta meddelande, därför tackar jag för den uppvaktning jag fick i går samt för den som jag kanske får efter dagens tillkännagivande.

Jag hade förberett mig inför födelsedagen med en flaska whiskey och en flaska med någon rosa, söt, god likör utifall det kom någon och hälsade på som såg spritnödig ut. Vi fick en del besök men om jag nu inte tittade dom i ögonen och upptäckte deras spritbegär eller om det inte fanns några sådana tecken eller om det var så att vi helt enkelt glömde bort att bjuda från inköpta flaskor vet jag inte , men sent på kvällen när vi satt ensamma och filosoferade så sa min fru "du bjöd inte gästerna på någon sprit?" Då kom jag på, jag hade glömt bort dom planerna inför födelsedagen.

Nå det var inget att göra åt det, man kunde ju inte gå hem till dom med en flaska i var hand så här i efterskott så min lilla fru och jag drack upp alltihop, det var kul! Nu sitter jag och skriver det här med utstående ögon och dunkande huvud, men jag gläds över att jag haft en trevlig födelsedag. Man kan säga att rubriken blev både fyllt år och ett kopiöst drickande.

Hans, som fyllt jämt (76) fy f-n vad jag är gammal! 



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Äsch! Det är väl ingen ålder på en trähäst!!
Puss och kram
Elisabeth