söndag 9 juni 2013

Än har vi sommar.

Utsikt från en solstol.
 
 
Efter ett litet fösiktigt uppehåll och en liten regnskur fortsätter det fantastiska väder vi levt med i flera veckor, det är bara sol, sol, och mera sol vareviga dag!
I dag har vi varit hela dagen på kolonilotten, man blir trött av att vistas ute så här varma dagar så idag la vi oss i var sin solstol på altanen och somnade båda två. Hur länge vi sov vet jag inte men när jag vaknade och öppnade mina himmelsblå ögon så möttes jag av den här bilden, ( live ) ingen dålig utsikt när man är yrvaken.
 
Det har varit en del vårabeten på lotten men nu tycker vi att det mesta är gjort, det var därför vi sov en stund. Nu är det bara att stilla be om en regnskur varje natt så slipper vi vattningen också, jag avslöjade mina förhoppningar för min fru men hon trodde att jag har för dålig kommunikation så att säga rakt upp så hon trodde inte på dom bönerna från mig, vi får väl se.
 
Vi kommer nog att åka dit varje dag så länge vädret är bra, det blir inte så mycket gjort här hemma när det är vackert väder men i bland går vi i skift på lotten, ja den andra har ett skift hemma samtidigt. Så då får vi lite gjort på båda ställena.
 
Nu är vi hemma i vårt lilla bo och ska slappa resten av kvällen, så godnatt och "gott sov" som en inföding sa till oss en gång på en utlandsresa.
 
Hans, nöjd med vädret.

Inga kommentarer: