måndag 10 juni 2013

Skyfall!

Översvämmning
 
I dag fick vi regn? Bilden visar hur det såg ut på Stationsgatan i korsningen med Timmermansgatan kvart i tolv i dag, jag har tagit bilden från vårt köksfönster.
 
Regnet började när jag var inne på OK och köpte en sak, expediten sa "titta ut" det gjorde jag och helt plötsligt var det nästan mörkt ute, sedan kom regnet, det vräkte ned, jag gick ut till bilen, till att börja med var det lugnt, bensinstationer har ju tak över alla mackar så där regnade det inte men jag hade parkerat bilen tio meter utanför taket.
 
Jag stod i skydd under taket och tittade på bilen men eftersom min fru satt i bilen och väntade så blev min längtan för stark så jag gick ut i regnet, jag springer inte så fort nu för tiden, man kan nog säga att i princip springer jag inte alls eftersom jag med ålderns rätt slutade springa för flera år sedan, det ser fånigt ut när äldre gubbar springer, det går inte så mycket fortare heller än när dom går.
 
Men jag har långa ben så efter fem steg så kastade jag mig in i bilen, sjöblöt. Jag fattar inte att man kan bli så blöt på tjugo sekunder utan att ha hoppat ut i en sjö. Nu har vi ju en Volvo så sedan jag kommit in i den så var problemen över. Vi åkte hem, vindrutetorkarna gick som lärkvingar när dom försökte hålla undan regnet, det var bra, jag såg nästan vägen och hittade hem.
 
Eftersom min fru var torr körde jag upp så nära porten jag kunde så hon kom in fortfarande relativt torr, man vill ju inte ha en plaskvåt fru klafsande omkring i lägenheten. Själv körde jag in bilen i garaget avsköljd och nästan som nytvättad. Jag var tvungen att gå trettio meter för att komma in så då var jag dyngblöt.
 
Hans, som tycker att regnet är nog bra för trädgårdslandet.


Inga kommentarer: