söndag 29 september 2013

Kroatien.


Hamnen i Vodice.
Om nu någon saknat mig här på bloggen så beror det på vissa omständigheter, ja jag är inte i omständigheter som det brukar heta, utan omständigheterna beror på att jag inte varit hemma hela tiden.

 Söndagen 15/9 klockan 18,40 steg vi på ett plan på Kallax Airport för direktflyg till Split i Kroatien. Med vi menar jag förutom jag, min fru, Ulf och Pia, Stefan, och Pias föräldrar, sammanlagt sju personer. Där gjorde resebyrån ett klipp.

Efter tre-fyra timmars resa landade vi i Split och sedan var det en timmes resa med buss innan vi var framme vid hotellet, inget att klaga på än så länge.
På måndag blev det bad och sol mest hela dagen. Tisdagsmorgonen började kall och blåsig men det blev varmt efter ett tag, vi promenerade till Vodices centrum. Vodice är stan där hotellet ligger.

Resten av veckan förflöt på liknande sätt, sol, lite bad, promenader och restaurangbesök, en öl då och då, lite shoppande och mycket slöande. Nu pratar jag om mig själv, om någon annan hade en annan agenda får dom skriva om den, om den tål offentlighetens ljus.

Jag ska inte tjata mer om det, vi åkte hem på söndag den tjugoandra.
Sedan har vi haft fullt upp med att hjälpa Stefan flytta till sitt nya boende som verkar bli bra.
 
Hans, som snabbt har aklimatiserat sig till höstvindarna här hemma.

Inga kommentarer: