söndag 6 oktober 2013

Kroatienåterblick.

Sommarstuga.
 
Ja nu är man sommarstugeägare! Den här köpte jag i Kroatien! Nä nu handskas jag lite vårdslöst med sanningen, men jag ville köpa, men tyvärr kom jag inte längre än att jag dräglade lite över tanken. Vi åkte båt en dag när vi var i Kroatien och då såg jag denna stuga, kan man tänka sig ett bättre läge? Men det är klart jag skulle inte bosätta mig där om jag hade småbarn, men att jag skulle få det, är lika fantasifullt som att jag skulle äga denna sommarstuga.
 
Det var i alla fall ett bra initiativ att ge sig ut på havet några timmar, mycket fina utsikter fick vi se, havet låg lungt, inga vågor över huvud taget, med andra ord en lugn och fridfull båtfärd, perfekt för en stressad pensionär.
 
Nu ska jag strax gå ut på promenad i Luleås omgivning där vädret är nästan lika bra som det var i Kroatien, och varför skulle det inte vara det?
 
Hans, som kanske kommer att älta den här resan någon fler gång.
 
 
 


Inga kommentarer: