onsdag 9 oktober 2013

Höst.

Stadsparken i Luleå.
 
Fantastisk höst i år, färgerna i naturen är rent otroliga, vädret kan knappast vara bättre. I går hade vi sol hela dagen, i natt har det regnat lite och nu är det mulet men inget regn så en höstpromenad kommer att sitta fint. Av någon anledning har det inte varit någon riktig kyla i höst, i alla fall inte inne i stan så mer löv sitter kvar i träden än vad som brukar vara vanligt. Även om det ser ut på bilden som att det mesta ligger på marken så är det mycket kvar om man höjer blicken mot trädkronorna.
 
Nästa större förändring i gräsmattans utseende är att den blir vit, vad jag förstår blir det inte länge till vi ser grönt gräs, den som lever får se.
 
Nu ska jag sluta skriva för i dag och gå till någon frisör som kan klippa mitt hår, det är enligt mig hög tid för att det ska hinna växa ut till dess att det blir riktigt kallt och därmed förhindra att jag fryser skallen av mig.
 
Hans, som inte längtar efter snö nu för tiden.

Inga kommentarer: