söndag 6 oktober 2013

Öl.

För mycket öl.

Jag återkommer till Kroatien, dom har ett gott öl där som heter Karlovacko,
det är lättdrucket i värmen, själv vet jag när det är lagomt vilket inte alla vet, här tre av våra medresenärer som druckit nog så mycket. Hur kan jag komma med det påståendet? Dom är ju suddiga, jag kan på heder óch samvete garantera att det är dom inte i vanliga fall, men titta på bilden, dom är ju helsuddiga! Helt klart för mycket öl.

Nåja det gick bra i alla fall, jag var ju med, jag släpar alltid hem mina reskompisar så dom inte blir liggande i rännstenen. Till deras försvar ska jag säga att så där suddiga var dom inte varje dag utan detta var ett olycksfall. Annars var dom trevliga, ja det var dom när dom drack öl också men det är klart dom var lite svårsedda när dom var suddiga.

Så är det i främmande länder, man är inte som hemma, men om man vore så kunde man ju lika gärna vara hemma.

Hans, som dricker öl med stor fösiktighet.

Inga kommentarer: