onsdag 16 oktober 2013

Vinter?

Första snön.
 
Nu har det snöat för första gången i höst här i Luleå, inte mycket, jag fick leta för att hitta en fläck att fotografera. Jag har gått på min icke obligatoriska promenad och höll på frysa ändan av mig, det var minus en grad! Jag tror man börjar vara slut som artist, för några år sedan skulle jag väl nästan gått samma promenad i badbyxor utan att frysa, men inte nu. Nå, sedan jag fått upp farten gick det bra, och när jag kom hem var jag rödblommig om kinderna och riktigt varm.
 
Man kommer inte ifrån att det känns som att det inte är länge till dess man får plumsa fram i snömassorna när man går på promenad. Men vi är ju vana att ta oss fram i snö så det ska nog gå bra i år också. Nog om detta.
 
Ni ska få en onödig upplysning, på måndag la jag på vinterdäcken, mycket bra "tajmat" eftersom det snöat och varit minusgrader i natt, nu är det visserligen en plusgrad och snön ser man inga spår av, men i alla fall, det är på gång och jag är beredd.
 
Hans, som inte behövde snöskor på promenaden.  
 


Inga kommentarer: