måndag 20 januari 2014

Fortfarande kallt.

Minus 22,6.
 
Det är väl inte nåt att gnälla om, vi ska vara glada att vi inte har haft kallt tidigare i vinter. I morse var det tjugosex komma sju på vår termometer, det är inget skönt, om man nu är så dum så man går ut förståss, och det är man ju. Jag har varit ut, promenerade till Kulturens Hus, det blåser i dag och jag gick i motvind hela vägen, fy f-n vad det var kallt. Hem var det medvind, betydligt trevligare, jag har konstaterat att det inte är kylan som är värst, det är vinden, men det är klart, kyla som man möter är jobbigare än den man har på ryggen.
 
Varför satt jag inte hemma och häckade då så jag slapp frysa, jo på lördag var jag och Stefan till Kulturens Hus och kollade på konstutställningen, ( very kulturellt) det var mycket folk, allt gick bra till dess vi skulle gå hem, då upptäckte jag att jag tappat mina nästan nya handskar som jag fått av min fru strax före jul. Det var bara att vända vid ytterdörren och gå tillbaka för att leta, det började bra, nästan direkt hittade jag en handske, sedan kärvade det till sig, vi försökte gå runt i våra egna fotspår, inte hittade vi den andra  handsken.
 
Vi frågade också all personal vi hittade om någon lämnat in min handske, bara nej av alla. En vänlig själ tipsade mig om att jag skulle komma tillbaka på måndag (i dag) så skulle städerskan varit där och hon lämnade in allt hon hittade i informationsdisken. Vi gick hem, jag frös om höger hand så naglarna nästan lossnade.
 
Därför trotsade jag kylan i dag för att hämta min borttappade handske, jag var helt övertygad om att den skulle finnas där, vilket den inte gjorde.
 
Min övertygelse om mänsklighetens godhet fick sig en våldsam törn, en sak är klar, eftersom jag hade den på mig när jag kom in till konsthallen och skulle ta på mig den innan jag gick ut därifrån och då upptäckte att jag tappat den och dessutom är helt övertygad om att handsken inte kan gå själv så är jag tvärsäker på att någon hittat den och tagit den med sig hem. Vad i helvete gör man med en handske? Så om den som hittade handsken läser det här så hör av er så får ni den andra också, för jag går inte omkring med bara en handske, inte ens på sommaren.
 
Hans, som får gå barhänt i vinter.
 
 
 

Inga kommentarer: