fredag 31 januari 2014

Amaryllus.

Amaryllus.
 
 
Vi har en Amaryllis som blommar, fantastiskt fin. Vi har haft flera som blommat, det är min fru som har köpt hem den här och några till. Antingen var det rea när hon var ut och shoppade Amaryllisar eller också hade hon spendersbyxorna på sig för vi har haft flera stycken, alla har blommat, men ingen som den här. Blommorna på bilden har stått så där i flera månader! Nä nu tog jag till, så länge är det inte, men länge i alla fall.
 
Nästa moment är nu att förvara löken så den blommar några vintrar till! Det har vi aldrig lyckats med tidigare så det skulle vara sensation om vi skulle lyckas den här gången, men vem vet, någon gång ska vara den första.
 
Nu börjar jag längta efter vår, det är väl på tiden att vi får sol hela dagen, och en sol som värmer! Nu kravlar den sig upp över horisonten någon eller några timmar varje dag om det är klart väder, några blir det om man klättrar upp på något högt, står man kvar på backen blir det inte länge man ser solen. Och värmen från den är minimal, men den känns lite så nog är det på gång.
 
Eftersom min fru rumsterar om i köket just nu så är jag misstänkt att vi snart ska äta lunch så nu slutar jag så jag inte missar den begivenheten.
 
Hans, som känner att hungerkänslorna kommer när man tänker på mat.

Inga kommentarer: