tisdag 20 januari 2009

Reklam.

Nu har jag läst i Metro om Gunilla som sparade all reklam som kom in genom brevinkastet under ett år, det blev 67,2 kilo!

Naturligtvis är det inte klokt, det tycker i alla fall både Gunilla och jag, men hallå, det är ju enkelt att stoppa. För drygt ett år sedan satte jag en skylt på brevinkastet "Ingen Reklam" och jag har inte fått någon reklam!

Jag måste erkänna att jag läste nästan all reklam tidigare men nu när det inte kommer någan så saknar jag den inte ett dugg.

Så enkelt är det att bli lite miljövänligare och spara ett eller annat träd, om hälften av svenskarna skulle tacka nej till direktreklam så skulle vi spara tvåtusen träd om året!

Att ta emot reklam är ofta slentrian, så varför ta in reklam för att sedan bära den till pappersåtervinningen?
Hans, som bär bort mycket mindre papper.

Inga kommentarer: