måndag 18 maj 2009

Kolonilotten.

Så här ser inte trädgårdslandet på kolonilotten ut i dag,bilden är från sommaren 2008, men jag måste plocka fram den för att bli inspirerad.

Det är länge sedan jag skrev men vi har haft kanonväder ett tag och då blir det långa dagar på lotten, det är klart det finns tid att skriva men jag är rätt så mör i kroppen sedan jag varit där en hel dag så det är svårt att bli inspirerad som bloggare. Jag misstänker att det blir lite luckor mellan inläggen ett tag framöver.

Det är kul att börja kratta och gräva igen, jag har grävt om två blombänkar som jag tror ska bli bättre nu, dom har inte sett ut som vi trodde att dom skulle bli när vi gjorde dom för ett antal år sedan. Inga har drivit upp massor av plantor i vår så hon har fullt upp med dom plus att städa upp i stugan efter vintern, det är drygt två veckor innan vi kan sätta ut plantorna men vi ska snart börja sätta lite frön.

Ett äppelträd har gått till dom sälla jaktmarkerna men vi ska sätta ett nytt, det halvdog redan förra våren på grund av torka men vi hoppades att det skulle bli piggare av lite vinterkyla, det var ett fåfängt hopp, frid över dess minne.

Hör just nu från tv-nyheterna att det blir fler och fler kvinnor som går med i nasistiska organisationer! Och jag som gillat kvinnor hitintills, det gillandet måste nog nyanseras nu det kan inte gälla överlag.

Hans, med svaga tendenser till gröna figrar.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Snart ser det ut så där igen...Härligt!

Skönt att höra att ni jobbar på. Själv latar jag mig så fort jag får chansen nu för tiden. Det där med nazistiska organisationer lät oroväckande. Jag trodde kvinnor var smartare än så.... eller så är det det vi är. De kanske ska infiltrerar och skapa förvirring inifrån... Smart plan... om det vore så väl.

Hansinga sa...

Tur att du inte skrev "smartare än män".
Det finns ju alltid kvinnor som dras till galna män så det är nog den enkla förklaringen.