onsdag 27 maj 2009

Regn.

Så ser ugnen i en bagarstuga ut, just då gräddades en av många mjukkakor på måndag när vi bakade med Lena och Börje. Det var några trevliga timmar och många kakor blev det, jag bidrog väl inte med så mycket det var Lena och Inga som bakade, Börje som gräddade och jag assisterade lite här och där men mest pratade jag.
Det kanske var som när jag var liten och min mor ville att jag skulle följa med när hon skulle mjölka korna, vi hade faktiskt kor en gång i tiden men det hade väl alla då. I alla fall så anledningen enligt henne till att jag skulle följa med var att jag pratade så mycket så hon glömde att vara mörkrädd vilket annars var något som hon tyckte var jobbigt.
Nu tror jag inte att mina bakkompisar är mörkrädda men lite nyttigt var det väl på nåt sätt att jag var med, sedan var det lite andra förhållande mitt på ljusa dagen i en bagarstuga än i en mörk lagård mitt i smällkalla vintern utan ytterbelysning på utsidan och inne i lagården en tjugofemwatts lampa mitt i taket, ibland med snöstormen tjutande runt knutarna.Inte kul vara mörkrädd då så jag tror jag gjorde nytta.

I går sådde vi frön i trädgårdslandet och i morse när vi vaknade regnade det! Bingo, det kan inte vara bättre nu trivs och gror fröna så snart spirar det i landet, dessutom fick vi en fridag så säg inte annat än att regn är bra. I morgon blir det sol igen; kan det bli bättre.
Nu ska jag se Nordnytt.
Hans, nöjd med bak och väder.


Inga kommentarer: