måndag 29 november 2010

Reservdelar.

Reservdelslagret.


Jag berättade i gårdagens inlägg att för att reparera mina kranskärl så tog man ådror från mitt högra ben som alltså helt plötsligt inte bara var ett ben som jag gått på hela mitt liv utan numera också ett reservdelslager för att få fart på hjärtat.

Man får lära sig mycket när man irrar omkring på områden som man aldrigt funderat allt för mycket på tidigare, jag frågade var blodet som runnit i ådern som dom hittat ett annat användningsområde till nu skulle ta vägen, så här är det, om man stänger av en bäck i skogen så söker sig vattnet en annan väg, så är det med blodet som runnit i min gamla åder också.

En annan sak, jag har rätt så långa ben, ådern borde varit cirka sjuttiofem centimeter lång, jag kan inte tänka mig att man behövt mer än tjugofem-trettio cm för att tråckla förbigångarna i mina krankärl! Var har resten tagit vägen? Kan man misstänka organhandel? Jag har inget emot det men borde inte jag fått en slant också?

För att inte verka ogin och misstänksam har jag bestämt mig för att ådror räknas inte till organ och dessutom kanske mina ådror på grund av hög ålder och lång användning inte var så perfekta, så jag släpper det.

Bara jag känner mig piggare så ska jag försöka blogga lite roligare.

Hans, det går sakta fram.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Men det här var ju ett roligt blogginlägg! Om än med lite läskig bild...

Kram E.

Hansinga sa...

Läskig? Det är ju ett rasben.
Kram pappa.