lördag 6 november 2010

Vinter?

Isbrytare.

 På morgonen när jag tittade ut genom köksfönstret så var allt vitt så vitt jag kunde se, det var det första tecknet på att vintern är på gång. Det var fyra minusgrader så långkalsongerna fick ligga kvar i garderoben, jag är av den sorten som inte gillar långkalsonger så det ska nog vara trettio grader till innan jag stör dom i garderobsvilan, dom har vilat där ett bra tag nu, jag minns inte när jag sist störde dom.

Lite snö finns det och det gör ju att vi får en ljusare tillvaro, det är otroligt hur mycket ljusare det blir med en centimeter snö jämfört med barmark. Stefan och jag tog en promenad och såg att dom fyra minusgraderna inte gjort något åt vattnet så isbrytarna låg lugnt kvar och och slöade vid kajen.

Nu tror inte jag att denna snö kommer att ligga kvar så länge så vi har nog barmark om någon dag, om nu någon trodde det så är jag inte ledsen för att den försvinner, för mig får det vara barmark hela året utom eventuellt på julafton. Anledningen till att jag vill ha snö på julafton är att jag är rädd att inte tomten tar sig fram med släden om det är barmark och en jul utan tomte vore katastrof.

Se det här blogginlägget som en väderleksrapport så är det någon nytta med det.

Hans, ingen vinterdiggare. 

Inga kommentarer: