onsdag 20 juli 2011

Cykelparkering.

Rostbollen.


Till alla som inte känner till det visar jag en bild på ett konstverk som vi har i Luleå, det har ett fint namn som jag glömt men kallas av allmänheten i Luleå med omnejd för "Rostbollen". Det tycker jag är ett mycket träffande namn eftersom det är gjort av obehandlat järn och eftersom det står ute rostar det naturligtvis.( Jag vet, rostbollen är en den, men nu skriver jag om konstverket och det är ett det.) Nu är det ju samma sak så bry er inte om vad jag kallar den.

Nu har det tillkommit en del till på konstverket, en cykel! Det var på måndag morgon som bollen fått en cykel på toppen, jag tyckte det var kul så jag beslöt att åka dit och fota lite grand, tyvärr när jag kom dit var cykeln redan nedplockad så bilden jag har här ovan är från tidningen. Det var synd att man hade så brått att plocka ned cykeln, jag tyckte det var en kul grej.

För övrigt är det inte så kul just nu, Ingas älsta bror Sven är sjuk och ligger på sjukhus, han är mycket sjuk och Inga är ledsen. Det är jag också men det är ju inte samma sak för mig som för hans syster. Vi hälsade på i går och ska dit i eftermiddag i dag också. Men nu till att börja med ska vi cykla till kolonilotten, vi måste vattna för efter en dag med mulet väder lyser nu solen obarmhärtigt över oss, men det är skönt också.

Nu åker vi..... Hej då, från Hans.


Inga kommentarer: