torsdag 7 juli 2011

Knapert.

Tomt!


Så ser det ut i vårt kylskåp nu för tiden, fattigdomen har bokstavligen drabbat oss med all kraft! Vad ska vi nu leva av? Vi har visserligen lite morötter på kolonilotten men dom borde få växa till sig lite till annars får vi äta alla på en gång för att bli mätta.

Innan ni nu börjar skicka matpaket till oss, jag bara skojar, kylskåpets tomhet har en helt annan historia. Min fru har ett tag pratat om att vi skulle behöva dra fram kylskåpet som tydligen inte varit framdraget från väggen på lång tid och som då enligt samma min fru antagligen var så fullt med damm på baksidan så risken för att brand skulle uppstå var överhängande, jag måste erkänna att jag tänkte nog i samma banor men kylskåpet verkar tungt så framdragningen har dragit ut på tiden.

Men i går! Min fru satte i gång och städade kylskåpet invändigt, det resulterade i att det blev tomt ett tag, då tyckte till och med jag att nu är det nog läge att dra fram det och kolla om dammråttorna anfaller. Jag tog i av alla krafter för att släpa fram skåpet och höll på att bli överkörd av det, skåpeländet har ju hjul, det gick skitlätt att dra ut. Nu förstår jag att det är för länge sedan vi gjort det eftersom jag glömt att det på grund av hjulen inte är någon större operation att få ut ett kylskåp mitt på köksgolvet om man vill.

Inte var det så mycket damm heller, hur rent och snyggt som helst, jag vet inte, har moderna kylskåp någon dammätningsfunktion som jag inte känner till?

Hans, som lever ett äventyrligt liv.

Inga kommentarer: