lördag 14 april 2012

Mellanlandning.

Landning!

På min promenad i dag råkade jag passera just när en häxa landade vid Kulturens Hus här i Luleå. Det var en överraskning för mig, det har aldrig hänt förut, man har ju tidigare bara sett bilder på dom men nu var det live liksom. Hon kom med en väldig fart, man kan säga att hon hade drag under galoscherna.

Jag antar att hon var på hemväg från blåkulla, det är ju en bra bit att åka och sedan måste dom väl nyktra till efter den stora kärringträffen under påsken innan dom ger sig ut i kvasttrafiken. För mig var det kul i alla fall, jag har aldrig träffat en påskkärring på det här sättet, en kärring på kvast har jag aldrig sett överhuvudtaget. Vanliga kärringar kryllar det ju av på stan men någon med kvast har jag inte sett tidigare även om man med en del har lätt att tänka sig en kvast.

Nå det blev inget långt umgänge med påskkärringen hon bara mellanlandade och ordnade till kvasten lite, det verkade som om hon fått  skavsår av den.

Hans, som blev inspirerad till den här bloggen av häxan utanför Kulturens Hus.

Inga kommentarer: