onsdag 18 april 2012

Snöblogg.

Titta det snöar!
Det har snöat hela natten! Just när man trodde att snart vaknar man en morron och all snö är borta, i morse var det fem centimeter mer snö än när vi somnade i går kväll. Det har fortsatt att snöa sedan vi vaknat också, det tycker jag är respektlöst, förstår inte vår herre att vi blir besvikna på honom, en sådan morgon som idag minskar säkert den trogna skaran med rätt så många procent.
 
 
Nu tror jag inte ens dom största snöentusiasterna jublar, nu vill vi ju ha vår! Några tröstens ord i alla fall, jag har vetat ända sedan jag upplevde min första vårvinter när jag var tio och en halv månad gammal att den här snön som dalar ned i dag den kommer bara för att äta upp den gamla snön. Om nu någon tror att dagens snöflingor sätter i gång och mumsar i sig gammal skarsnö så är det naturligtvis inte så, den nya snön är fluffigare och smälter lättare i solen, sedan rinner den ned genom den gamla hårda snön och luckrar upp den så den smälter lättare och simsalabim så är all snö borta.
 
 
Vi väntar på lunchgäster, Ulf, Pia och Fredrik ska komma till oss och äta palt som min fru just nu lagar till, jag får säkert också några paltar, vilket jag med kännedom om tidigare paltfrosseri kommer att uppskatta.

Hans, som nu blev hungrig.


Inga kommentarer: