måndag 16 april 2012

Nya tag.

Dagens bild.

Det är inte jag som enligt titeln på dagens blogg tar nya tag, nä det är vintern, dom sista dagarna har det snöat rätt så mycket, som tur var uppblandat med en hel del regn och nollgradig temperatur så snödrivorna blev inte så höga. Det har däremot varit en innehelg om man nu inte hör till dom som gillar regn, snö, nollgradigt och snålblåst, till den kategorin hör inte jag, därför mycket inomhus.

I dag däremot har jag varit på en promenad därav dagens bild som jag tog i nedförsbacke på Malmuddsviadukten. Eftersom jag inte just nu vet vad jag ska skriva, inte i första hand för att jag inte har nåt att skriva om utan för att det som eventuellt finns i mitt huvud just nu inte angår er, så ska jag skriva om några kloka ord som jag nyligen läst: "Livet skulle vara omöjligt om man mindes, allt består i att välja vad man bör undvika att komma ihåg". Dom kloka orden har en som heter Roger Martin du Gard kläck ur sig. Tyvärr är det ingen som jag känner till, men han säger kloka saker.

Dom orden ska jag ta fasta på och använda, jag har faktiskt rätt så dåligt minne, i fortsättningen ska jag i stället för nu när jag säger "jag minns inte" i tid och otid, så kommer jag att säga "tyvärr, just det är en sak som jag valt att inte komma ihåg".

Hans som hela tiden strävar efter att låta klokare än jag är.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Bra argument...
Kram Elisabeth