söndag 29 juli 2012

Staketet.

Vårt nymålade staket.

Förra veckan kom vi på att vi skulle måla vårt staket på kolonilotten, det har vi kommit på förr men det har aldrig kommit längre än till en tanke, ibland till och med till ett uttalat förslag, men där har det blivit stopp, det har inte blivit nåt målande.

För drygt åtta år sedan köpte vi lotten och då målade vi staketet, det var nämligen bara grundmålat när vi blev ägare till lotten. Så här i efterskott tyckte jag att vi målade hela första sommaren så av den anledningen har jag omedelbart börjat prata om nåt annat när någon nämnt att staketet behöver målas. Jag gillar inte att måla nämligen.

Men nu kunde jag inte spjärna emot längre, staketet började se för eländigt ut så vi satte igång. Min fru som tycker om att måla peppade upp mig så jag har varit rätt så duktig, ja hon också. Inte var det så farligt! Bortskrapningen av gammal färg gick lätt, den hade redan lossnat av egen kraft och sedan var det bara att måla och guuud vad snyggt det blev.

 Tyvärr har vi lite kvar att måla, det regnar i dag så vi får vänta till dess att staketet är torrt innan det blir helt färdigt. Då frågar vän av ordning: "men varför börja skriva om det då innan det är klart", det är enkelt, jag har inget annat att skriva om för tillfället, så lite äventyr är jag med om så att måla staket blir en händelse av betydelse.

Hans, som tycker att nymålade staket är det vackraste som finns.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Mycket fint!
Kram E.