lördag 25 augusti 2012

Krokigt.

Squash
 
"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli" brukar man säga. Det stämmer bra på den här squashen, den har växt så här ända sedan den var en liten spenslig squash, knappt lillfingerstor. Nu är den förtiofem cm lång om man mäter yttersidan, det är så svårt mäta med tumstock i innerrsidan så det skippar jag.
 
Jag har aldrig sett en så krokig squash förut, men tycker det är kul att få se nåt nytt, om den fått växa lite till skulle den sett ut som en grön korvring. Det kanske är nåt i jorden i år som skapar sådana former, det blir roligt att få se när vi ska rycka upp morötterna om dom också växer i ring, då återkommer jag.
 
På måndag när vi kom till kolonilotten var ett av våra äppelträ rensade på äpplen, ett hade dom missat, vilket var bra, det var första äpplena som vi fått på det trädet och jag var nyfiken på hur dom smakar. Jag fattar inte varför någon tog våra äpplen, dom var inte ens mogna.
 
Till dig som tog äpplena: Jag hoppas djävulen äter dit tandkött så dina tänder ramlar ur så du aldrig mer kan äta ett äpple.
 
Hans, som undrar om man får skjuta äppeltjuvar den här årstiden.

Inga kommentarer: