tisdag 21 augusti 2012

Ofri

Min nya gräsklippare.


För några veckor sedan köpte jag en ny gräsklippare, anledningen var att den gamla trotjänaren som tjänat mig troget i femton år helt plötsligt vägrade klippa gräs, eftersom det är för det ändamålet jag har en gräsklippare så beslutade jag mig för att byta ut den mot en ny.

Nu ska man vara så miljövänlig också så det blev en eldriven! Det var ju bra men jag hade inte tänkt på att man måste ha en sladd och att den sitter i ett vägguttag, man är fast inom ett begränsat område! Det är en ofrihet som jag har svårt att acceptera, jag är alltså nu mera en ofri man.

Ofriheten är begränsad till en halv timme cirka två gånger i veckan, det blir en hel del tid på en sommar, vad är att göra? Det finns ett radikalt sätt att komma fri, man klipper av sladden! Då uppstår emellertid ett än värre problem den slutar klippa gräset så jag skippar den idén.

Nu vet alla varför jag numera upplever mig själv som en ofri man, en fri man gör som han vill, det kan inte jag när jag klipper gräs.

Hans, som ej är problemfri.

Inga kommentarer: