tisdag 2 oktober 2012

Höst

Höghus LV 7-området.
 
I går startade min fru och jag vinterpromenaderna, det är inte vinter än men vi gick för första gången den så kallade "Hälsans Stig" som vi brukar motionera på vintertid. Det är ju rätt tid att promenera nu innan det blir kallt och halt, vi har inte precis något kanonväder just nu, det är ju höst och då ska det vara höstväder också och det är väl det vi har.
 
Det har regnat rätt så mycket på sista tiden men i dag har vi faktiskt haft sol så vi har varit ute och laddat upp med D-vitaminer. Enligt vad dom pratade om i TV i går kväll så får alla för lite ljus i Sverige, dom menade att därför ska alla som bor i detta land ta alla chanser att vistas ute i ljuset. Det sas inte, men vi här uppe borde nog vara utomhus varenda vaken minut. Det hördes som att det var väldigt farligt att inte få ljus, man dör visst tidigare än dom som bor i södra Europa, bara för att dom lapar sol hela livet.
 
Nu tror jag inte på dom teorierna, jag tycker dom ser mycket bräckligare ut på Kanarieöarna än vad vi gör, dom är ju mycket mindre och klenare än vi. Nä man ska inte tro på allt, det pratas för mycket teori och för lite verklighet. Ett levande bevis på det är jag, så mycket äldre än vad jag är kan väl ingen normal människa önska sig, och jag har vistas mycket i mörker.
 
Hans, som kastar sig in i vintermörkret med friskt mod.

Inga kommentarer: