måndag 8 oktober 2012

Höstfärger.

Rönnar.
 
Promenader den här årstiden ger upplevelser i färger som man aldrig ser resten av året. På grund av att vi inte haft någon frost än så har inte löven frusit och ramlat till marken. Det är verkligen ett färgsprakande skeneri som man upplever bara under en kort promenad, ja man behöver inte promenera, att cykla eller köra bil går lika bra och i dom fallen hinner man ju se mycket mer.
 
Jag tänker ibland, det kanske inte alla tror men faktum kvarstår det händer, i dag gick jag och funderade på varför löven på samma sorts träd som dessutom växer på samma plats, faktiskt så när varandra att rötterna troligen träffas där nere i underjorden har så olika höstfärger? Bilden illustrerar vad jag menar, den ena lika grön som den varit hela sommaren medan den andra är helt gul. Jag kom inte till någon slutsats, men jag fortsätter och funderar, rätt som det är har jag löst gåtan. Men det är klart i morgon har jag kanske glömt vad jag skulle gymnastiksera min hjärna med, så glömmer jag alltihop.
 
Det är på det sättet som en massa saker aldrig får sin förklaring, Men det är bra också, man ska inte veta allt då blir livet tråkigt.
 
Hans, som slutar dagens blogg med dessa kloka ord. 

Inga kommentarer: