måndag 7 januari 2013

Solen!

Nu ser vi solen!
 
Vi har inte sett solen sedan i juli! Visst är det synd om oss? Ser just att det blev ett skrivfel och jag har inget suddgummi, det skule inte stått juli, utan jul. Det är skillnad det, int är det så synd om mig.
 
Även om det inte var så länge som i juli sedan vi såg någon sol så nog är den välkommen. Det är något speciellt med vårvintersol så nog går vi härliga tider till mötes.
 
En annan härlig sak, i dag har vi slängt ut julgranen! Jag tycker att ju äldre man blir dess fortare blir man less granen. Det är fortfarande roligt att ta in den till jul men jag har lessnat på den för någon vecka sedan och nu är den alltså i julgranarnas himmel.
 
Att man snabbt blir less granen nu för tiden tror jag har att göra med att tiden går så fort, och det i sin tur måste ju bero på att man får sämre minne eftersom, Jag minns att det har varit jul men sedan var det plötsligt en vecka in i januari i ett nytt år! Hur gick det till, Jag vet inte men fort gick det.
 
Att jag inte synts här på bloggen på ett tag beror på att dom som tillhandahåller bloggunderlaget har gjort om det på något sätt så jag har hållit på i flera dagar för att få in bilden ovan, ja inte hela dagar, men tid har det tagit och jag är fortfarande lite osäker hur jag bar mig åt för att lyckas så det blir väl samma h-vete nästa gång. Varför ska det finnas klåfingriga människor som ändrar på ett koncept som funkat bra i flera år.
 
Hans, som tycker att det är lite skönt ändå när man lyckats med en sak som man nästan gett upp.
 


Inga kommentarer: