fredag 18 januari 2013

Rimfrost.

Vita träd.
 
Jag är ju förhållandevis ung, under förutsättning att man jämför med dom som är född på artonhundratalet, men jag minns inte att jag har sett så mycket rimfrost på träden som det varit på sista tiden. Normalt är ju att det blir rimfrost någon dag för att sedan blåsa bort nästa dag, nu har det varit vita träd i veckor, dom blir dessutom vitare och vitare dag för dag.
 
Fotot tog jag från Kulturens Hus, synd bara att fotgängaren inte var vitklädd så han hade harmoniserat med bilden i övrigt, men det är klart då hade man nog inte upptäckt honom över huvud taget.
 
Jag tycker det är vackert med vita träd, nästan att man hoppas att det ska sitta kvar till sommaren, jag tror det skulle vara häftigt mot alla gröna gräsmattor.
 
Jag tycker att vi haft en hyfsad vinter i år, eftersom jag går ut och promenerar nästan varje dag så upplever jag vädret i alla fall minst en timme om dagen, nog har man upplevt kallare vintrar. Men det är klart än har vi en månads vinter kvar så man ska inte ropa hej. Men den vintermånaden kan bli skön eftersom solen nu börjat värma och dessutom har det äntligen börjat bli ljusare. Eftersom den här bloggen blev lite av en väderleksrapport så kan jag meddela att i dag har vi minus tio grader och helmulet, alltså solfritt.
 
Hans, detta är skrivet efter att jag har sett ut genom fönstret, om en stund ska jag gå ut och möta verkligheten.

Inga kommentarer: