onsdag 29 maj 2013

Solen bara lyser.

Himlens färg i dag.
 
 
Nu har vi verkligen sommar, det har nu varit molnfritt och sol snart ett par veckor. I dag har det nästan varit för varmt, inte ett moln på himlen men däremot en sol som vräkte sina strålar över oss, man ska ju inte gnälla när det äntligen blivit sommar, men måste den komma med allt den har på en dag, lite fördelninga av strålningen vore praktiskt.
 
Som alla sett har jag inte bloggat på några dagar, det beror på att vi har det som intensivast på kolonilotten just nu, där är vi hela dagarna för att sedan när vi kommer hem sitta helt utslagna till dess att det är dags att sova, då känns det inte som det viktigaste att sätta sig och blogga.
 
I dag har jag klippt gräsmattan för första gången i år, den är lite ojämn, på vissa ställen borde jag klippt för några dagar sedan, medan det på andra knappt fanns något gräs, men så är det ju så här i början på sommaren.
 
Vi målar om stugan och förrådet på lotten, det är ett jobb som inte händer så ofta, faktiskt är det för oss första gången sedan vi köpte lotten som vi tycker att det behövs, med anledning av att vi ägt stugan i nio år så kan jag lova att det inte bara är första utan även sista gången stugan får ny färg med hjälp av oss.
 
Nu är klockan tjugotvå och femton, himlen är lika blå, temperaturen i skuggan är tjugoen grader, ( på vår termometer) och enligt väderlekstjänsten får vi lika soligt och varmt i morgon. Vi har bestämt att sitta helt stilla, gärna i skuggan för att undvika transpiration, eller som jag sa i dag "jag svettas som en gris", svettas grisar? Vet någon det så meddela mig.
 
Hans, som ska sluta klaga på värmen, snart har vi vinter.

Inga kommentarer: