onsdag 27 november 2013

Fötterna upp?

Isväg.
 
Kommer just hem efter en promenad på stan, det gäller att hålla tungan rätt i munnen, enligt gammal hävd är det ett sätt att hålla balansen, det var viktigt i dag, vi har bara is över allt. Undantaget innomhus, men ute är det halt så man knappt kan gå. Det har regnat och vi har minusgrader vilket gör att vi kan åka skridskor på stan om vi vill, det vill vi inte, så därför försöker vi gå, det är inte lätt det heller, visserligen har man sandat, men det är många ytor som sandbilen missat så nog bör man se var man sätter ned fötterna.
 
Det gick bra för mig när jag nyss var ut på en onödig promenad, jag ska ut en gång till i dag, min fru måste ut på ett ärende och det är klart jag följer med och håller henne under armarna så hon kommer helskinnad hem, kvinnor är ju bräckliga föremål och man är ju lite rädd om dom eftersom dom kan vara bra att ha ibland, och då bör dom också vara hela.
 
Jag gissar att dom har fullt upp på Sunderby sjukhus en sån här dag, hoppas spik och gips räcker tili. Det beror ju på hur länge halkan består, jag håller tummarna för att den försvinner under natten.
 
Hans, som bara ska gå ut i nödfall så länge det är halt.

Inga kommentarer: