onsdag 8 oktober 2008

Kolonilotten går i ide.


I går och i dag har vi cyklat ut till kolonilotten för att invintra den, jag tror inte att det blir vinter på några veckor än men det växer inte så bra nu så det är lika bra att avsluta denna sommar.
Det har varit fint väder med sol hela dagen dom sista två dagarna, ytterligare en anledning att köra lite hårt där ute.
Det ända vi har kvar i trädgårdslandet är jordgubbarna och mangolden, dom tål ju kyla men mangolden har snart rådjuren käkat upp och jag vet av erfarenhet att nästa dom kastar sig över är jordgubbsplantorna. Tidigare år har dom sparat jordgubbarn till dess att den första snön kommit men då gräver dom fram plantorna och äter ned dom till rötterna, det gör inte så mycket för det kommer nya nästa vår.
Däremot har jag försökt skydda äppelträd och en del andra buskar som dom också gillar men det unnar jag dom inte, dom ger ju inte något tillbaka. Jag har funderat på att snara ett av dom och äta upp det men det kanske stannar vid en fundering.
I går kväll var vi och lyssnade på en resebyrå som pratade om sina resor, det dom pratade mest om var en resa till Kina men den har vi varit på så det blir nog ingen mer den närmaste tiden även om den var bra.
Det känns skönt att det inte fanns nåt som frestade, man börjar bli lite lat på gamla dar även om det brukar bli bra bara man kommer sig för.
Nu ska jag gå och äta löja.
Hans.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Du får väl göra som Runar... lägg dig på lur i stugan och ta sikte. Akta grannarna bara...

Löja... AJ! ropar den ju.