måndag 13 oktober 2008

Medlemsmöte.

I går var vi på medlemsmöte i kolonilottoföreningen. Första gången vi som nyblivna medlemmar gick på ett möte hade vi den uppfattningen att kolonister var ett fredligt släkte som träffades och pratade blommor och blad, vi blev snabbt övertygade att så inte var fallet eftersom vi hamnade på ett riktigt klösmöte, alltså i betydelsen att man var väldigt osams.
Som tur var så var nog det ett av dom värre så det vi var på i går var hyfsat, men man får säga nog finns det olika uppfattningar om saker och ting. Det jag inte fattar är hur en del kan lägga ned energi på saker som i varje fall jag tycker är bagateller.
Vad jag har märkt är att folk ställer nog inte upp på samma sätt i föreningar som gammalt tillbaka,men det tror jag är så i samhället i stort, vi är mer egotrippade, "jag har inte tid att jobba på föreningens ytor, jag har fullt upp med min egen lott".
Så med andra ord: frivilligt arbete till en förening nu för tiden kan inte vara frivilligt då blir inget gjort, tråkigt men sant i dom flesta föreningar.
Nå nästa möte blir årsmötet nästa år så det är ett tag dit.
Kollonilottomedlem Hans.

Inga kommentarer: