torsdag 26 februari 2009

Kultur?

På onsdag var vi på Norrbottensteatern och såg "Alla Hjärtan" skriven av Katarina Kieri, enligt mig så var det bra att föreställningen bara var drygt en timma lång. Nu kan det ju vara två anledningar till att jag tycker så, antingen är föreställningen en av de sämsta som visats på teatern sedan jag började besöka den, och det är länge sedan, eller så var den så konstnärligt komplicerad så den gick högt över mitt förstånd, vilket är troligt, annars skulle den väl aldrig blivit uppsatt.
Efter vad jag hörde i foajen efter föreställningen så var nog min uppfattning i majoritet, så av detta drar jag den slutsatsen att föreställningen inte kommer att rulla i allt för många år.

I dag däremot blev Amos Oz intervjuad i morgontv, den gubben gillade jag( han är tre år yngre än jag ) han sa så kloka saker så jag nästan tyckte att livet är orättvist, varför är en del människor så otroligt kloka och andra inte. Jag tycker att jag uppfattar när någon säger vettiga saker men jag kan aldrig kläcka fram något själv. Ja det är klart lite klokt kommer väl från mig också men inte av den klassen så jag blir citerad i medierna eller blir föreslagen till nobelpriset i litteratur.
När jag orerat ett tag om hur bra han verkade gick min fru som har bättre koll på det mesta och hämtade en bok "En berättelse om kärlek och mörker" av Amos Oz, som jag naturligtvis inte läst men nu ska jag läsa den så får jag se om min uppfattning om honom kvarstår.

Han hade en kul grej som han berättade om, han såg på människor i sin omgivning som han inte kände och sedan fantiserade han om vad dom var och hur dom levde och blev det bra använde han det i det han skrev. Det vore kul om han fick syn på mig så man fick läsa sedan om hur man uppfattas.
Hans, okonstnärlig?

Inga kommentarer: