lördag 21 februari 2009

Sover gott.

Jag har varit ägare till en kamera i snart tre år och inte läst bruksanvisningen fullt ut, jag har läst den men bara så jag skulle komma igång, och eftersom jag fotograferat i hela mitt liv har jag antagligen trott att jag visste allt. Nu har jag läst hela, jag visste inte allt! Och det gör jag nog inte än, det är mycket finesser på en digitalkamera.

En sak som jag fastnade för är intervalltaimern, den verkar användbar, egentligen är den antagligen till för att fota blommor som håller på att slå ut för att få en bildserie på förloppet. Nu har vi inga blommor just nu som så att säga är i födslovåndor så jag funderade på vad jag skulle testa mina nyvunna kunskaper på.

Plötsligt fick jag en idé, ibland är det lång startsträcka mellan mina idéer och utförande av desamma, men icke nu. På kvällen arrangerade jag kameran på en byrå i sovrummet, jag skulle dokumentera hur vi sov! Kameran inställd på "knäppning" en gång i timmen hela natten.

Vi lade oss vid 23-tiden och sov hela natten, på morgonen var det spännande, det blev ingen aktionserie precis, vi sover tydligen väldigt lugnt, dessutom har vi svalt i sovrummet så vi syns inte mycket med täckena uppdragna över huvudet. Min fru stack fram knäet ur täcket på en bild och det var ju lite upphetsande men det la jag inte märke till på natten, själv hade jag tårna ute på vädring en gång, det vet jag inte hur det upplevs, jag har inte fått några kommentarer.


Titta på den här bilden sju gånger så har ni sett hela bildserien.

Hans, som har god sömn.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabeth sa...

afflande...
Hade det varit ljudfilm kanske det hörts en och annan snarkning också. Det hade ju livat upp lite. :)

Hansinga sa...

Skäms syrran att sprida ut på internet att våra föräldrar snarkar, det gör dom inte!
Stefan.