onsdag 25 februari 2009

Vilket liv!

Äntligen! Nu har våran kronprinsessa förlovat sig, visst är det fantastiskt? Nä jag är inte rojalist, jag tycker det var ett himla liv om en så förutsedd händelse. Men lite grand av det hela fick en att vakna till, både Viktoria och Daniel tackade kungen och Silvia för att dom hade godkänt förlovningen när dom frågade. Förlovning i detta sammanhang betyder ju giftermål så dom har godkänt det också.

Vi har barn som både förlovat och så småningom gift sig, inte har jag hört någon som frågat oss om tillstånd! Jag har inte brytt mig om att anmärka på detta av rädsla för att bli betraktad som gammaldags och petig men nu när man förstår att det är gängse sed så börjar vi båda tänka till, av vilken anledning detta förfaringssätt, var dom rädda för att vi skulle stoppa det hela eller är det bara nonchalans?

Nu är det försent att göra något men nog känns det snopet att ha sådan makt och inte få utnyttja den.

Men tillbaka till kronprinsessan, visst måste det vara nyhetstorka när Rapport har extra nyhetssändningar en gång i halvtimmen hela eftermiddagen?

Hans, som missat en rättighet.

Inga kommentarer: