onsdag 26 maj 2010

Man blir mörkrädd.

                                    En grösaksbild.

Efter åtta dagar med nästan tropskt väder eller i alla fall för vår del högsommarvärme är vi nu inne på tredje dagen med regn, men vi har för årstiden relativt varmt i alla fall. Jag är inte missnöjd med regnet, det är nyttigt på våren med lite blött då och då, vi har inte planterat så mycket än men ogräset växer bra.

Nu måste jag få ventilera en sak som gjort mig mycket upprörd, därav rubriken. Jag läste i tidningen att etthundrafemtio personer protesterat mot att kommunen i januari 2008 beslutat bygga ett gruppboende för psykiskt handikappade på Lerbäcken i Luleå. Inte nog med det, protesten avvisades av länstyrelsen men ett femtiotal har nu gått vidare till regeringen och kräver att bygget stoppas!

Vad har sådana människor för människosyn och hur insnöade är dom, därav rubriken. Som motivering så anser dom att trafiken kommer att öka på "deras" gata. Hur många psykiskt handikappade tror dom har bil? Hur tror dom att sådana ungdomar påverkar deras liv över huvud taget? Med viss kännedom om sånt boende anser jag att dessa ungdomar ställer till mindre djävulskap ute i samhället än så kallade normala.Nu tycker jag att ni ber om ursäkt för ert agerande och skäms, ni kommer i alla fall inte att få igenom protesten, det enda som händer är att ni skämmer ut området. Det bevisas ju i alla fall att dom flesta blivit förnuftigare med tiden eftersom det av dom första hundrafemtio som protesterat är det nu bara trettioåtta som skrivit på protesten.




Hans, för tillfället upprörd.

Inga kommentarer: