onsdag 5 maj 2010

Vårtecken 2.

Backsippor.

Jag kör på tema vårtecken en omgång till, på bilden syns det lite grand av några backsippor, det är inte mycket men dom växer fort så det är nog det första som blommar på kolonilotten i år som tidigare år.
Jag tycker backsippor är det vårigaste som finns, dessutom är dom som behändiga, så dom är välkommna.

Om nu någon märkt det så har jag varit försvunnen från den här sidan lite längre än normalt, det finns en förklaring, jag blev tillfrågad av Norrbottens Kuriren om jag ville blogga i deras webbtidning den här veckan, det är klart jag ställde upp. Jag är inte riktigt lika fri där som här, dom sa visserligen att jag fick blogga om vad jag ville men tanken med att fråga mig var att jag skulle skriva om kolonilotten. Temat skulle vara trädgård och odling, men det är inte lika kul som jag trodde, den här årstiden händer det inte ett dugg på lotten, snön har just försvunnit.

Jag ska hålla på till söndagkväll men sedan är jag tillbaka här.

Hans, som kämpar på. 

Inga kommentarer: