måndag 7 maj 2012

Frufällan.

Back-torn.

Här ser ni ett nytt sätt att använda tomma drickbackar, det var när vi var på marknad i Frufällan som vi fick se denna dödsföraktande unga man bygga ett torn av tombackar! Han har naturligtvis en livlina men jag tycker det är tufft i alla fall, själv skulle jag inte försöka, delvis för att det inte är en aktivitet som passar gamla gaggiga gubbar, delvis för att jag är lite fundersam om backarna verkligen skulle hålla min tyngd. Tur man slipper bevisa något!

Ja det var en av de saker vi roade oss med när vi var i Frufällan, som om ni inte  vet är ett samhälle utanför Borås.

På lördag var vi på vårmässa i Arcushallen, det var en onödig utflykt i det fruktansvärda väder som varade hela lördag. Jag tyckte inte mässan var så mycket att hänga i julgranen vilket naturligtvis inte var meningen heller, jag menar att den skulle hänga där. Jag tycker ju om att gå på mässor och marknader och titta, men den på lördag var i mitt tycke ointressant.

En bidragande anledning till att den inte lämnade några behagliga minnen efter sig var vädret, jag tror det var det sämsta väder vi upplevt på flera år. Redan när vi kom till Arcus började det jävlas, vi fick en parkeringsplats en halv kilometer från ingången. Sedan gick vi i vind och snöblandat regn in i hallen  där man inte såg mycket av vädret och i värmen torkade våra kläder rätt så fort, det ända som då störde mig var att frisyren blev spolierad på promenaden mellan bil och Arcus.

Men sedan skulle vi hem! När vi kom ut var vädret ändå värre, i motvind, regn, snö och slask skulle vi tillbaka till bilen, nu kändes det som om avståndet fördubblats, vi var helt genomblöta och förfrusna när vi kom till bilen, sedan blev det bättre, jag kör ju Volvo så det kändes säkert även om snömodden ibland nådde upp till dörrhantagen. Det har aldrig känts så skönt att köra ned i garaget, det som möjligen var ändå skönare var att få ta av sig dom blöta kläderna och efter att ha svansat omkring spritt språngande nakna i vår varma lägenhet så fanns det bara obehagliga minnen från den lördagen, snart glömda?

Hans, som nu är varm igen.

Inga kommentarer: