tisdag 1 maj 2012

Nu blommar det.

Körsbärsträd i Borås.

Hej igen, hoppas någon har saknat mig, jag har inte lagt av helt än utan varit på en semesterresa till vår dotter, hennes man och tre barn som bor i Borås. När jag nu skulle börja blogga så har dom gjort om tjänsten som jag använder för att få till en blogg så jag har snart rivit allt hår från huvudet bara för att komma igång. Varför får inte saker som fungerar få vara ifred, nä det är alltid någon klåfingrig som ska dit och peta med sina oroliga fingrar.

I alla fall har jag efter tre gånger så lång starttid som vanligt kommit igång, detta under förutsättning att jag lyckas lägga ut detta, annars har jag inte fattat förändringarna och då får ni aldrig se vad jag just nu skriver, jag kanske till och med lägger av helt.

Dom har ingen snö i Borås, stackarna, men det har vi, det upptäckte jag redan när vi gick in för landning på Kallax Airport.Men i övrigt var det inte så stor skillnad på våren här och där, det är klart, deras körsbärsträd blommade, men det skulle säkert våra också gjort om vi haft några. Blåsten tyckte jag var lika kall i Borås som i Luleå men det kanske var lite varmare i solen.

På söndag var vi i en park, jag tror den hette Anelundsparken eller nåt, där var det fint, jättemycket att göra för våra barnbarn så dom hade kul, och vi tyckte det var kul att dom hade roligt men det är rätt så jobbigt för hjärtat eftersom det sitter i halsgropen hela tiden, det var så mycket att klättra i och vi är ju numera inte vana vid barns livligheter så man får vara rädd hela tiden att dom ska ramla ned från nåt och bryta armar och ben, men det gick bra dom kom hem hela och rena, eller hela i alla fall.

Nu kommer det stora äventyret, ska jag klara av att lägga ut det här trots ändringarna?

Hans, som klarade det.



Inga kommentarer: