lördag 16 februari 2013

Tjejer.

Nelly med mor och mormor.
 
Besöket av barn och barnbarn tog ett abrupt slut i går, det var visserligen planerat att dom skulle åka hem då men eftersom tiden dom varit hos oss gick så fort kändes det överraskande att dom helt plötsligt skulle åka hem. Men så är det väl för alla som har barn och barnbarn långt hemmifrån, man får se det positiva i det, man hinner inte bli less på dom!
 
Det känns intensivt att ha en treåring hos sig när man i vanliga fall bara umgås med vuxna människor, eller kan man kalla sitt vanliga umgänge övervuxna, det låter inte rätt, men ni förstår hur jag menar, dom flesta är i alla fall äldre än tre år. Men det är roligt, vad roliga saker en treåring kan säga, och vad kloka dom är, det är inget svammel där minsann, jo det är det också men dom är otroligt förståndiga för det mesta.
 
Det var en av dom snabbaste förbiilande veckorna i år, återigen är det bevisat, tiden går fort när man har roligt. På bilden ovan är vi på biblioteket, det är ett bra ställe att roa sig på när man är en grupp sammansatt av så olika åldrar.
 
Men som sagt nu är dom etthundratrettiofem mil härifrån och hemma hos sig och vi går här och försöker vänja oss vid tystnaden, vanorna återgår snabbt till det normala, man "soskar" runt lite i lägenheten, ibland "soskar" man utomhus för att få frisk luft och så man får se andra människor. Nu kanske någon tror att jag gnäller och kanske till och med att jag är missbelåten med mitt liv, så är det inte, jag är nöjd, men det är kul med omväxling ibland.
 
Nelly med mor, vi ses till sommaren!
Hans, som känner sig yngre efter en vecka med lek.
 

Inga kommentarer: