lördag 2 februari 2013

Ät inte gul snö!

Gul snö.
 
På min motionsrunda i dag gick jag och förfasade mig över att den nyfallna snön som är så vit att det nästan gör ont i ögonen, efter ett tag är så gul av hundpiss att det kändes äckligt att kryssa fram mellan dom gula fläckarna. Kan inte hundägarna på något vis hindra hundarna att pissa hela vägen.
 
Det är ju redan bestämt att dom ska ta upp bajset efter sina sällskapsdjur, och det fungerar ju så där, många är bra på det, en del tittar sig omkring och går snabbt vidare, men folk är olika, en del känner sitt ansvar, andra bryr sig inte.
Men kan dom inte ta med sig pisset hem också? En skyffel och en plastpåse är allt som behövs, sedan när dom kommer hem är det bara att smälta den gula snön och vattna krukväxterna med den. Snacka om återvinning och på köpet fantastiska blommor i köksfönstret.
 
Alternativet till att bära hem det vore ju att sätta blöja på sin älskling, missförstå mig inte, naturligtvis menar jag hunden i det här fallet.
 
Tänk att vi hundlösa promenörer då kunde få njuta av den vita snön utan missprydande pissfläckar. Det finns ett alternativ till, gå ut i skogen med edra hundar, där är det väl bara dom vilda djuren som lider.
 
Hans. som har retat sig nog i dag och gått hem till sin hundpissfria lägenhet.
 



Inga kommentarer: