tisdag 30 december 2008

Juldagen.










Jag vet, det är inte juldagen nu men det var det när jag tänkte skriva det här.


Juldgsmorgonen var vacker som ett vykort, ( man brukar säga så, alla vykort är inte vackra)men det här vykortet var otroligt fint, vi bestämde oss för att ta en promenad runt Skurholmsfjärden, nu tog jag kameran med, rimfrosten som jag missade att fota förra gången hade hoppat upp i träden igen, hur nu rimfrost kan hoppa?


Jag höll inte på att komma runt fjärden i rimlig tid bara för att jag hela tiden stannade och tog bilder, men många bilder blev det, här visar jag två. Innan kvällen var rimfrosten på marken igen och där gör den sig inte lika bra, det är liksom svårt att urskilja den i snön.


Det var vad jag tänkt skriva på juldagen, det kanske inte gjort något att det inte blev av det var väl inte direkt något som man skulle få Nobelpriset i litteratur för.


Hans, rimfrostbeundrare.




Inga kommentarer: