söndag 7 december 2008

Rinnsnuva.

Torsdag den 4/12 åt vi årets första julbord, det var PRO Centrala Luleå som ordnat julfest i IOGT-lokalen på Köpmangatan, alltså på krypavstånd från oss, nu var det inget som vi behövde utnyttja eftersom man inte får servera olämpliga drycker drycker i IOGTs lokal, tror jag i alla fall, jag har inte frågat.

I alla fall var det en trevlig tillställning som vi fick uppleva tillsammans med ett hundratal andra gamla gaggiga gubbar och gummor. Nu skriver jag för snabbt igen, det var inte sant, för det första var många yngre än vad jag är och jag är inte gammal, sedan att vara gaggig, det var mer ett skämt, dumt kanske någon tycker men jag säger dumma saker.

Avslutningsvis var det god mat, trevlig underhållning, och lotterier som jag och min fru vann så många vinster i så det nästan var pinsamt att gå fram och hämta dom sista, till vårt försvar kan jag säga att vi inte mutat någon, det var ren tur som tyvärr redan övergivit oss vilket jag upptäckte när vi skrapade triss på lördag.

Om jag ska klaga på något i den träffen så är det att jag förmodligen fick överta någon bacill eftersom jag vaknade på lördagsmorgon av att jag nös tre gånger och sedan dess har det runnit från näsa och ögon så jag numera ser ut som Rudolf med röda mulen, om han nu var rödögd också, det vet jag inte.

Jag ska inte klaga, det är minst ett år sen sist. jo jag ska klaga det är dötrist att gå runt att snora hela tiden.

Hans, rödnäst, rödögd och kletig.

Inga kommentarer: