tisdag 23 december 2008

Snön ligger vit på alla tak.



Nu är det dan före dopparedan, spänningen stiger, hur blir det? Har jag varit snäll i år? Hittar tomten igen mig och i så fall har han med sig några klappar till mig? Nä nu får jag lägga band på mig, det kommer säkert att gå bra.

Det är i alla fall perfekt julväder med nysnö som gör allt vitt och vackert, i går var det ändå vackrare, då fanns det rimfrost och snö på alla träd, när jag gick min promenad var det så vackert så det inte går att beskriva och jag hade glömt kameran hemma, det är som en fotograf som jag känner sagt: "ha alltid kameran med ett motiv kan försvinna på någon minut," innan jag hunnit hem började det blåsa, nu är rimfrosten på marken och där är den svår att urskilja bland snöflingorna. Nåja det är fint ändå, minus 6 grader så vi får nog ha snö över jul.

Julafton blir nog lite annorlunda i år därför att en del barn och barnbarn inte kommer hem till jul, men dom kommer till nyår så det blir nog bra.
Hans, i väntans tider (jag är inte med barn)

Inga kommentarer: