söndag 14 december 2008

Julesnö?

Nu har vi fått snö, i går förmiddag när vi gick våran motionsrunda så snöade det så man knappt såg var man gick, det var ingen snöstorm men snöflingorna var stora och föll väldigt nära varandra så det drog bra. Hoppas bara det ligger kvar över jul och nyår, sedan får den gärna försvinna.
Jag gick och lyssnade på "Från doktor Klimkes horisont" av Håkan Nesser, den har hängt med några gånger så den tog slut innan jag var hemma. Den var rätt så bra men det var fem noveller och jag lyssnar nog hellre på en hel roman, ett plus är att Håkan Nesser läser själv och jag tycker att han är jättebra att lyssna på.
Nu har jag laddat MP3-spelaren med "Tyskungen" av Camilla Läckberg och idag var första dagen jag lyssnade på den, det tar bara femtio minuter att gå runt så jag har inte kommit in i den riktigt än, det tar ju lite tid innan man blir bekant med alla som är med.
Inga lyssnar på "Tänd ett litet ljus" av Maeve Binchy och hur den är vet jag inte därför att jag inte frågat. Däremot vet jag att den tar tjugosju timmar att lyssna igenom så hon är vältränad när den är slut.
Det är i alla fall bra att lyssna på talböcker när man går ut och motionerar, tiden går fortare när man lyssnar på en bra bok, men det är enda tillfället som det funkar för mig, hemma kommer det in störningar så jag kommer av mig och måste spola tillbaka och på kvällen somnar jag.
Hans, motionär.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabeth sa...

Har ni för mycket att göra med allt julstök? Jag tycker det bloggas dåligt... Själv är jag i full gång! Och mer kommer! :)

Hansinga sa...

Lite orättvist! Men okej sista dagarna, men det har ju inte hänt nåt.DEt kommer.
Hans.