söndag 4 oktober 2009

Kurt.

Här står Kurt och beundrar sina blommor.


Jag, min fru och Alva åkte till Haparanda på fredag, (ang. Alva läs föregående avsnitt) Eftersom jag kör väldigt lite bil nu för tiden så var det jämfört med väldigt lite en långresa vi gjorde. Anledningen till att vi åkte var att min svåger Kurt som bor i Nikkala fyllde åttio år och det måste man ju uppmärksamma, men vi tänkte göra två flugor på smällen (eller vad det heter) så vi åkte först till Ikea för att shoppa lite.

På Ikea tar det lång tid och ändå handlade vi inte så mycket men det tar länge bara att gå igenom, sedan finns det ju mycket att titta på och det är gratis så det kan man göra hur mycket som helst. Vi fann inte allt vi tänkt köpa där men lite krafs blev det, bland annar två datakuddar som vi inte ens ska använda själva, jag har ju en stationär dator så den blir lite tung att ha i knät.

Sedan blev det Nikkala men inte Kurt utan först hälsade vi på Lilly, där fick vi mat, det var gott och rikligt så vi åkte mätta och belåtna till födelsedags"barnet", där blev det sång och mera ätbart, först smörgåstårta och sedan avrundade vi det hela med vanlig tårta. Tiden gick så vi rullade ut till bilen och sedan vi skjutit tillbaka sätena kom vi in också, och sedan hemåt. Resan gick bra, inga älgar på vägen och bra före.

Som ni kanske lade märke till så kom min fru före Alva när jag skrev vem som var med, hon ligger bättre till, Alva är rätt så tjatig med sitt sväng vänster eller höger och min fru är inte tjatig.

Det är en väldigt pigg åttioåring som vi uppvaktade, det vore kul om man är så där alert när den dagen kommer.

Hans, fortfarande mätt.








Inga kommentarer: